Monday 24 December 2012

(tajuk yang catchy)

#PostDua

Ipoh

bak kata cik Roslan ,

"is where the old money lie"

define old?

"aku cakap ; tua"

define money?

"aku cakap ; uwang"

dia balas

"betul la tu.." 


cilaka !


gua ingat ade la jawapan yang bombastik or cliche sikit

biasala yang tanya pun bukan budak bodoh alang 


kita selalu pikir yang susah susah, 

tengok satu benda bodo pun,

pikir sampai lapan belas juta kali..




jadi apa yang aku cuba relevankan dengan situasi kat atas yang aku yakin haram sepatah pun tak akan tele dengan perenggan berikut ini, 



aku akan taip jugak !




orang bodo je senang nak deal dengan benda bodo ni

dapat kat orang pandai , die jadi susah !

kadang kadang nak deal dengan benda bodo

kita kena berlakon bodo, supaya

benda bodo tu

dibodokan..


sebagai contoh 


" Bos ! , kad atm aku ni rosak ye, aku cek baki akaun pagi tadi , still sama je amaun.........kan gaji bos dah bank in minggu lepas? "



0 comments:

Post a Comment

© 2011 Gabungan Penaip Picisan Ipoh, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena