Wednesday 19 December 2012

Wahh.. Manyak Langsi oo...




Ada dengar ka pasal itu gaduh2 di Sungai Petani?


Kalau ikut kenyataan IPD Kuala Muda, hal dah selesai. Maka tiada lagi kecoh - kecoh..


Gaduh - gaduh..


Gua rasa zaman belasah orang sana, belasah orang sini, 'riot', segala yang macam tu dah outdated lah. Pasal a, terakhir gua dengar gaduh - gaduh pasal 'baju' yang lu pakai a, tahun 2000 dulu.. Zaman sub-culture tengah membara..

Dulu mungkin la gaduh pasal lain taste muzik.


Sekarang?

Mau tunjuk sapa lagi kuat?

Mau tunjuk sapa samseng besar, sapa abang besar?



Tak payah la.. Buat sakit badan saja.. Mungkin pengaruh televisyen yang terlalu kuat kut. Ye lah, lambakan cerita - cerita gangster yang nampak macam cool je..

Tapi cool atau style tu dalam wayang je ma..

Dunia realiti, lu langsi, lu bodoh ma...


Aku hormat kau, kau hormat aku, kalau ada apa - apa bincang satu meja.. Macam ini lah orang bertamadun. Bincangkan secara aman dan damai. Badan tak sakit.

Ini bila tak puas hati je, mau tetak sana, mau pukul sini..

Kalau beginilah, otak banyak tak matang. Sudah seperti lembu..





Gangster ka, samseng ka, tolak tepi....

Lebih baik kita duk sekali layan kopi kapal api! =D

(*Gua dengar incik Tikus manyak langsi kat itu Keyel. Sudah jadi abang besar di sane! haha)

0 comments:

Post a Comment

© 2011 Gabungan Penaip Picisan Ipoh, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena