Thursday 17 January 2013

saya 3 tahun lalu

NOTA KEPALA : saya menulis post ini tiga tahun yang lalu , dan masih mindfuck , bagaimana personaliti ini kian berubah , maka bersedialah untuk berubah kerana yang tidak berubah itu hanya ego dan barisan kerajaan pemerintah


#Unrequited love(post separa sedar)

saya masih ingat..

dalam banyak2 org yg sudi mengasihi saya (mcmla byk sgt kn? haha)

mesti ada soal unrequited love..

dan..saya akui...

saya seoarang yg senang bingung, kufur cinta,dan kadang2 susah nak memahami

alangkah bagus kalo ada org mcm fynn jamal.. yang sudi mengangkat martabat laki2

yang tidak jiwang , berbahasa suweeet,

tapi saya akui saya seorang yang spontan dan sering dianggap romantik (poyo bukan?tapi itu hakikat)

dan kadang saya mengambil masa yang lama untuk menerima..

saya masih bingung bagaimana megagungi insan laen?atau mencintailah..

sehingga dia dtg..dan memberi rasa itu , yang saya rasa hampir kepada satu sumpahan, kerna ia amat membunuh

dan menonggeng !, ketika itu saya sedar ..ini lah rasa mencintai..makhluk..

dan saya sedar saya sedikit pun tak pernah rasa mcm itu pada ilahi mahupn kedua ibu bapa saya (insaf bukan kenyataan ini? )dan kini saya lebih matang..

tapi kematangan bukan pengukur level tuaian rasa cintan cintun saya

dia dahulu mengambil lebih dua tahun sebelum saya dapat membuang rasa geli2 untuk memanggilnya "s-a-y-a-n-g"

kerana saya gemar menggunakan kata ganti nama diri aku dan engko,


saya suka hanyut dengan "flow" dan tidak suka kegopohan dalam mengejar rasa geli2 ini..(bunyi gentleman bukan?)


sebab tempoh itu bukan lah untuk menerima, tetapi untuk membetuk acuan diri saya mengikut "rentak juara" si dia,kalo mau ikut acuan saya..mungkin kau tak bahagia ahahaha

sehingga die pergi tinggalkan satu noktah...dan saya benci untuk mengakui pernah merasai rasa ini..

kerna


jika tidak




mungkin saya akan mempunyai lebih ramai teman tapi mesra !! ahahaha




tapi serius..rasa geli2 cinta yg aku rasa dulu..patut aku pecahkan pada org yg sptutnya..




hahaha





ya memang saya sukar untuk memahami bahasa2 cintan cintun...dan saya harap saya akan kekal begitu..bukan saya market tinggi..tapi,atau saham yang mahal..saya cuba menjadi saya..


kerana setiap orang menyakiti orang laen dalam separa sedar..mungkin saya tidak sedar , kerana separa sedar saya adalah dalam keadaan mengantuk..saya mungkin menyakiti jadi saya cuba menyatkan secara general..

mungkin bagi pihak orang lain(cubaan merendah diri) , atau siapa2 sahaja yg berkaitan


kerana




saya cuba merendah diri..





serendah2 insan...



saya serba jahil




sekian..


yang sumbat
-jeb

0 comments:

Post a Comment

© 2011 Gabungan Penaip Picisan Ipoh, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena